برگزاري نشست شوراي هماهنگي ثبت احوال با حضور معاون وزير و رئيس سازمان ثبت احوال كشور و به رياست استانداریزد


یزدفردا"سومين نشست شوراي هماهنگي ثبت احوال استان يزد در سال جاري شب گذشته با حضور معاون وزير و رئيس سازمان ثبت احوال كشور و به رياست استاندار در محل استانداري يزد برگزار شد .

استاندار يزد در اين مراسم با تقدير از اقدام فرهنگي ثبت احوال استان يزد در جمع آوري و نمايش اسناد سجلي مشاهير و مفاخر استان و ايجاد گنجينه اين اسناد اين اقدام را كاري نو و خلاق دانست و اظهار اميدواري كرد : اين گنجينه در ادارات ثبت احوال سراسر استان نيز انجام شده و مردم با علماء ، مشاهير و سرداران شهيد استان بيشتر اشنا شوند .

محمدرضا فلاح زاده مهاجرت را يكي از مسائل مهم پيش روخواند و افزود : اگر بحث مهاجرت با مطالعه و كار كارشناسي دنبال نشود به معضل و چالش تبديل خواهد شد و برنامه هاي سازمان ثبت احوال كشور براي ثبت تغيير نشاني و كدپستي ميتواند موثر و راهگشا باشد .

رئيس سازمان ثبت احوال كشور نيز در اين نشست ضمن اشاره به ماموريتهاي سازمان ثبت احوال كشور ، صدور كارت ملي هوشمند را از مهمترين برنامه هاي جاري اين سازمان برشمرد و اظهار داشت : اين كارت در برنامه پنجم توسعه بصورت چند منظوره پيش بيني شده و پس از صدور آن ، با اتصال به پايگاههاي اطلاعاتي ساير دستگاههاي اجرائي ، اطلاعات مربوط به دارنده كارت بصورت آفلاين بر روي آن قرار خواهد گرفت .

محمد ناظمي اردكاني افزود : اين طرح در سال آينده در قم بصورت پايلوت اجرائي شده و اواخر سال آينده در استانهائي كه زيرساختهاي الكترونيكي آنها آماده باشد قابل تعميم و اجراء خواهد بود .

پيش از سخنان ايشان ، سيد محمد طباطبائي مدير كل ثبت احوال استان يزد عملكرد و برنامه هاي اين اداره كل را تشريح كرد .

اختصاص اعتبار براي آغاز عمليات اجرائي احداث ساختمان اداره كل ثبت احوال استان يزد و تكميل ساختمانهاي اداري ثبت احوال زارچ و دستگردان و نيز تجهيز سامانه صدور مكانيزه شناسنامه جديد بزرگسال از سوي استانداري ، صدور مجوز راه اندازي نمايندگيهاي ثبت احوال در بخشهاي بهمن ، خرانق ، عقدا ، آسفيچ و گاريزات از سوي سازمان ثبت احوال كشور و تامين ساختمان اداري آنها توسط فرمانداريهاي مربوطه از مهمترين مصوبات ده گانه اين نشست بود .



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا